Födelsedagar

Så kom den, januari månad två år efter 2012 års babyboom. Och dessa små som kom till världen börjar bli stora...

Efter lite funderande och mycket inspiration från andra i min omgivning kom jag fram till att de små gärna vill hjälpa till i köket, och då behöver man ett förkläde!


Sagt och gjort, jag klipper till och syr, fort gick det! Å roligt var det!

Och det första var nätt och jämt ivägskickat innan jag får en förfrågan till nästa födelsedagsbarn...


Jag inte använde något mönster, utan klippte fritt efter min idé och bild i huvudet.

Och en (tycker jag) klurig idé så förklädet inte för fort blir för kort:


Tryckknappar på baksidan så man kan "förlänga" när tiden, och längden, är inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0